Forside Ringetoner Logoer Forum Chat Event Radio
Tjenester Konkurranse Artikler eKort Links Nyheter eHandel Webdesign
MANDAG 6. SEPTEMBER 2010 Online brukere: 7                  SØKEORD:   SØK I:   
 :: ARTIKLER
 .: Nye Artikler
 .: Skriv Artikkel

.: Anmeldelser
 .: Artikler
 .: Informasjon
 .: Intervjuer
 .: Konkurranse
 :: SØK I ARTIKLER

:: DESI ARTIKLER

Emne: Vennskap Del II
Forfatter: mirza
Dato: 25.8.2003
Kategori: Artikler

Salam people

Tidligere i sommer skrev jeg om vennskap mellom en gutt å jente som etter min mening slo virkelig ann hos brukerene her. Dette innlegget skal omhandle vennskap i et annet format. Her har jeg fokusert på helt andre kriterier enn i den første.

Et vennskap kan forekomme mellom 2 personer av samme kjønn, som har ulike interesser, hobbyer, meninger osv. Pussig nok intraff også denne hendelsen meg rett før sommeren. Da en "kompis" av meg tok kontakt å sa; "Du..jeg har planer om å lese koranen på norsk, for min egen lærdom. Og da lurte jeg på om du var interessert i å samarbeide?". Der å da lurte jeg på om det hadde klikka helt for denne personen, som ikke akkurat hadde vært mors beste barn. Men jeg sa ja. Resultatet etter 4 mnd er at vi møtes 1 gang i uka for å diskutere det han har oversatt og det han har lært om Islam.

Vi har i hele sommer "bedd" 5 ganger om dagen,  prata om oversettelsen i fra Koranen og lært noe nytt, osv. Denne personen har gjort noen gale ting som ikke er tillatt i Islam, men han valgte å være åpen overfor meg å si at han ville ut av den gjørma å gjøre noe med livet.

Poenget mitt er at her er vi to personer som har vidt forskjellige interesser, hobbyer osv, men en eneste ting, nemlig TRO gjorde at vi har blitt mer sosiale osv. Dette har igjen ført til at vi nå er en liten gjeng på 18-30 år som møtes en dag i uka for å diskutere om Islam, leser litt sammen og diskuterer, noen ganger drar vi på kino, tar en kaffe eller lignende. Dette kaller jeg også for vennskap.

Spørsmåls formuleringen min blir her, er det ikke mulig at folk kan ha en ting som et holde punkt å etablere vennskap på bakgrunn av det. Og er det ikke mulig at et slikt vennskap også kan etableres mellom personer med ulik bakgrunn, kultur, meninger osv. Og er det mulig at et slikt vennskap også kan intreffe blant to personer med ulik kjønn.

May Allah Bless You All!!!

Si din mening, Diskuter saken her!

:: AVSTEMNING
Hva er ditt opprinnelses land
Norge
Pakistan
India
Sirilanka
Iran
Marokko
Andre
Vis resultat

Send kommentarer eller spørsmål til oss ved å benytte vårt kontaktskjema.
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Desi.no 2001-2009. Se våre betingelser
Desi.no er ikke ansvarlig for meningsytringer som kommer frem i debattforum, intervjuer og andre innsendte artikler. Dette er vårt arkivforum og vi jobber med å rydde opp i innleggene våre, vennligst rapporter innlegg som er upassende