|
|
|
|
:: DESI ARTIKLER |
|
Emne:
|
Hvis man ikke kan stole på sine foreldre....
|
|
Forfatter:
|
Beautiful
|
|
Dato:
|
5.10.2002
|
|
Kategori:
|
Artikler
|
Hvis man ikke kan stole på sine foreldre ,hvem kan man stole på da ?
Jeg kom til å tenke på dette.. Spesielt i det siste ,med tanke på alt det grusomme som har kommet frem i mediene... Voksne mennesker dreper uskyldige barn ,ens foreldre dreper sine egne barn..Voksne mennesker som har fått en rolle i et barns liv og som kanskje har en stor rolle i barnas oppdragelse ,dreper barna... Andre voksne mennesker banker opp og juler opp sine barn og sine koner foran sine barn.. Tenker dem overhodet ikke på hva disse tingene gjør med barna ? Tenker dem ikke på konsekvensene disse handlingene har for barna når de vokser opp ?
Dette er jo ikke noe nytt ,i alle tider som har eksistert så har det vært voksne mennesker som har drept uskyldige barn og banket opp både ungene sine og sine koner.. Men aldri før har jeg lest så mye om dette som i det siste... Mediene sjokkerer meg ikke lenger ,menneskene sjokkerer meg ikke lenger.. Jeg blir mer sjokkert om det er stille og alt er fryd og gammen enn når det faktisk skjer noe tragiskt..
Hva skjer med verden ?
Når man er liten så er man fullstendig avhengig av sine foreldre.. trenger man trøst og kjærlighet så søker man det hos sine foreldre...Barn ser opp til sine foreldre...for barn føler seg trygge hos sine foreldre.. Slår man seg ute og får et sår på kneet ,så løper man til en av sine foreldre og foreldrene fjerner smerten med trøst ,klem og plaster...og kanskje noe godis for å dempe det..Dette er oftest ideal bildet av en forelder.. En som er der for deg når du trenger en voksen..En trygg arm å gå til ,en trygg stemme å høre på når man skal sove og er redd for at monstrene under senga skal skremme deg om natta... En som kommer inn til deg om natta når du har mareritt og roper på mamma eller pappa...
Foreldrene hjelper sine barn gjennom barndommen og er der...guider en igjennom livet...
Men hva skjer ,når man ikke kan stole på sine foreldre ? Når ens idealer slår sin kone eller sitt barn..hva skjer med barnet ? Hva tenker barnet på ? Da er idyllen om den gode familien borte.. Det som en gang var et trygt sted ,er borte.. Usikkerheten vokser i barna ,barna blir redde og innesluttet..De blir knust.. Hvem kan de stole på ?
Jeg selv forestiller meg ansiktsutrykkene i ansiktet på barna som blir brutalt drept av sine egne foreldre..Hulkende og gråtende...rope på mamma`n sin...si med en liten stemme " pappa ,ikke gjør det pappa.. du skremmet meg" osv...grusomt..Jeg syns det er helt forferdelig.. Å drepe et lite barn er noe av det grusomste jeg kan fatte mennesker klarer å gjøre.. At man har hjerte til å se på barna og i dems øyne mens de bønnfaller om sitt liv ,og allikevel så blir de drept..
Da er man kald...virkelig kald..
Om barna ikke kan stole på sine foreldre ,hvem kan de stole på da ? Si din mening, Diskuter saken her!
|
|
|
|