Forside Ringetoner Logoer Forum Chat Event Radio
Tjenester Konkurranse Artikler eKort Links Nyheter eHandel Webdesign
TORSDAG 9. SEPTEMBER 2010 Online brukere: 13                  SØKEORD:   SØK I:   
 :: ARTIKLER
 .: Nye Artikler
 .: Skriv Artikkel

.: Anmeldelser
 .: Artikler
 .: Informasjon
 .: Intervjuer
 .: Konkurranse
 :: SØK I ARTIKLER

:: DESI ARTIKLER

Emne: Hjelp til vår felles fremtid...
Forfatter: Mehak
Dato: 13.5.2002
Kategori: Artikler

Hello friends...

Dette er mitt første artikkel på desi. Har aldri skrevet tidligere. Vet også at jeg ikke er flink med ord, har aldri vært det.
Men for å si det man har på hjertet trenger men ikke alltid "ord" til. En trenger bare et menneske som forstår deg, så hjelper det mye i lengden...

Jeg er ei jente på 24 år...har opplevd mye i livet.

Men har aldri funnet ut hvorfor slikt skjer....hvorfor livet vårt egentlig bare er et liv....alt vi gjør, alt vi tenker, alt vi vil, og alt vi ønsker, er bare en drøm. Vi er her for å drømme .Ikke for å se at våre drømmer går i oppfyllelse.

Våre liv er preget av mye rundt oss. Livet vårt er omringet av glede og hat....Hvorfor jeg har valgt ordet "hat" isteden for sorg er at...den som gir sorg kan ikke gi glede...den vet ikke hva glede er. Og den som kan hate noen vet ikke hva ordet kjærlighet er....

Jeg vet jeg er vanskelig å forstå....men ikke umulig.

Jeg har i alle mine leve år bygget livet mitt på drømmer. Da jeg var liten hadde jeg drøm om å erobre hele verden med kjærlighet .Jeg var bare et lite barn og visste helt ikke at det var noe som var umulig.
Barn pleide å leke i sandkassen mens jeg satt å så på dem...Så hvordan dem bygde slottene, og hvordan de raste sammen.....Jeg hjalp dem med å bygge det opp igjen, med litt vann og støtte....
Men jeg visste ikke at slottet vil rase sammen igjen når vannet tørker...

Slik var det mine drømmer, mine drømmer raste sammen akkurat som det slottet. Forskjellen var at ingen ville hjelpe meg med å "vanne" det rasende slottet....ingen ville bygge det opp igjen med meg....og jeg stod der alene med kun sand rundt meg...

Jeg har aldri turt å innse realiteten. Og det er fordi jeg hele mitt liv har bygd opp livet med drømmene. Mine drømmer har blitt knust og jeg har ikke lært...og heller vil jeg aldri lære det.

Livet er ikke enkelt men uansett så skal den videre….Om vi ønsker det eller ikke…
Men drømmene består. Om mennesket dør så lever drømmene evig….og det vil drømmen min også.

Jeg har drømt om å bli et menneske som kunne være til hjelp for andre…men til det trengte jeg kunnskap, lærdom, en ordentlig skole gang med mye kunnskap på det faglige området…..men jeg fikk aldri fullført drømmen min….
Ble bare stående der som en null…..etter de fleste….Men allikevel med et håp et drøm….

Jeg vet ikke hva dere tenker men hva om en hadde sluttet å drømme…..hva ville ha skjedd da…?

Fra barndommen av har jeg bygget opp flere slott av mine drømmer og har sett en dusin av dem rase sammen…..

Jeg har opplevd hvordan det er å bli knust av sine egne drømmer. Hvordan det er å stå alene igjen med sine drømmer. Jeg vil ikke at det skal skje med andre mennesker….

Jeg vet det er mye hat rundt oss. Menneske ødelegger for hverandre. Og det fører til at flere drømmer blir knust
Det var litt om livet mitt og mine drømmer….

Grunnen til at jeg skriver denne artikkelen er at jeg trenger deres hjelp til å oppfylle et drøm jeg har….
…og jeg håper at det går i oppfyllelse…

Jeg er veldig glad i barn. Jeg har alltid likt barn. Og vil se dem glad….Barn er det individet som vokser opp med sine drømmer. Og barn vil se sine drømmer gå i oppfyllelse. Det er nettopp BARN som skal bygge opp verden positivt med sitt lærdom og kjærlighet…

Friends…jeg vil ha hjelp til å åpne en organisasjon, hjelp til samarbeid for å hjelpe barn med utdannelse til å bli noe stort noe i livet…hjelpe dem med å åpne nye veier til å bli et bra menneske….hjelpe dem med å oppfylle deres drøm….

Jeg vet ikke hvordan jeg kan få gjort det….og vil så gjerne at noen fra desi kan bli med å hjelpe meg med drømmen min….

Det gjelder de fattige barna i u- landene….(og også barn i Pakistan&India) sende dem penger med eget ”desi” logo…(hvis dere skjønner hva jeg mener)….

Jeg vet at barna har det vondt. Fordi dem ser hat rundt seg….dem ser makt løse foreldre som ikke kan gjøre stort for dem….

Men hvis dem får ordentlig skole gang får et ordentlig liv, vil dem kunne klare å løse mange av sine problemer uten noe problem…

Så hvorfor ikke begynne et sted???

Vi kan åpne egen desi konto hvor desi folk kan sette inn noen penger pr mnd…..
De pengene vil da bli sendt videre til verdens fremtid…nemlig barn….

Kan noen hjelpe meg med å oppfylle drømmen min???
Er det noen som har noen kroner overs til å få til et bedre fremtid….
I samme slengen vil også desi få et unikt plass…

Håper flest mulig kan komme til hjelp.

Har dere noe å by på vennligst kontakt meg på min e-mail adr…

preety_mehak@yahoo.com

Håper flest mulig kan komme til hjelp.....

Mvh

Mehak

Si din mening, Diskuter saken her!

:: AVSTEMNING
Hva er ditt opprinnelses land
Norge
Pakistan
India
Sirilanka
Iran
Marokko
Andre
Vis resultat

Send kommentarer eller spørsmål til oss ved å benytte vårt kontaktskjema.
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Desi.no 2001-2009. Se våre betingelser
Desi.no er ikke ansvarlig for meningsytringer som kommer frem i debattforum, intervjuer og andre innsendte artikler. Dette er vårt arkivforum og vi jobber med å rydde opp i innleggene våre, vennligst rapporter innlegg som er upassende